"Kronika szaleństwa" - Michael Greenberg

Ludzie są szaleni. Ludzie żyją pewnym rodzajem szaleństwa, którego nie da się rozróżnić. Co, jeśli choroba dotyka naszych bliskich?


Michael Greenberg - pisze felietony do "Times Literary Supplement". Mieszka w Nowym Jorku z żoną i dziewięcioletnim synem." (źródło: okładka książki; doprawdy trudno było mi znaleźć większą ilość informacji gdzieś indziej).


Historia, która opisywana jest w tej książce, dotyczy 15-letniej Sally, która, jak to banalnie brzmi, pewnego dnia oszalała. Dokładniej mówiąc, chciała nauczać ludzi o geniuszu małych dzieci. Narratorem książki jest ojciec nastolatki, który za wszelką cenę stara się odkryć powód choroby córki. Jak pewnie się domyślacie, nie tylko on obwiniał się za ten przykry bieg wydarzeń - winę na siebie brała też biologiczna matka dziewczynki, a także jej brat. Choroba Sally w największym natężeniu trwa dwa miesiące, są to wakacje, co pozwala jej później na mniej nerwowy powrót do szkoły.


Więcej nie zdradzę, gdyż, moim zdaniem, zdradzanie zbyt wielu tajemnic książki jest zbędne. :) Wspomnę jednak, że jest to książka oparta na faktach, pisana przez rzeczywistego ojca Sally. 


  • "Myślisz, że staniesz się twardszy, jeśli tylko będziesz to dość długo robił, ale nadal jesteś sobą, a nawet jeszcze bardziej."
  • "Skoro wiesz, że istnieje taki świat, nie możesz w nim być."
  • "Chcę, żebyś używał mojego prawdziwego imienia."



Myślę, że jest to książka warta przeczytania, pomimo tego, że panuje tam niesamowicie przygnębiający nastrój. Tematyka chorób psychicznych jest dość ciekawa i przypuszczalnie w najbliższym czasie będzie tu więcej książek tego typu, ze względu na to, że dotyczy mojego tematu maturalnego (który swoją drogą sama wymyślałam :)). 
Całuję!

Komentarze

  1. jak dobrze, że często opisujesz tu jakieś ciekawe książki, zainteresowalaś mnie :)
    mam nadzieję, że będę miala czas przeczytać tę książkę. może nie teraz, ale na wakacjach na pewno ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mi się to udało. :))

      Usuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz daje mi bardzo wiele radości! Dziękuję Ci! :)