poniedziałek, 11 lutego 2013

"Gabinet osobliwości" - D. Preston, L. Child

Nie przepadam za kryminałami - była to główna myśl, która towarzyszyła mi podczas wyboru książki, którą miałam aktualnie czytać. Jeśli jednak coś znajduje się w mojej domowej biblioteczce, to warte jest przeczytania, bez względu na to, jaki gatunek literacki reprezentuje.


Muszę przyznać, że opis książki, który zamieszczony jest na okładce, nie jest zbyt przekonujący, przynajmniej dla mnie. Szczerze mówiąc, mało interesujące wydają się szczątki odkryte po ponad 100 latach w tunelu. Fala morderstw, która jest wynikiem tego odkrycia, również nie jest szczególnie osobliwa. Czy coś jednak zmieniło mój stosunek do tej historii?


Gdybym tylko mogła, krzyknęłabym w tym momencie: TAK! Zacznę od jednej z głównych postaci, którą jest agent Pendergast, który mógłby być synonimem osobliwości lub tajemniczości (co z pewnością sprawiło, że wywarł na mnie takie wrażenie - musicie wiedzieć, że uwielbiam takich facetów ;)). Do końca nie wiadomo, dlaczego ingeruje w tę, wydawałoby się, że nieistotną dla niego, sprawę.


Do pomocy bierze archeolog Norę Kelly, jej chłopaka i dziennikarza jednocześnie, Smithback'a, oraz miejscowego policjanta. Każda z tych osób po trochu odkrywa tajemnicę mordercy dziesiątek osób.


Czy udaje im się znaleźć zabójcę? Kto nim jest? Jakie tajemnice są przed nimi do odkrycia? Jeśli chcecie znać odpowiedzi na te pytania, koniecznie przeczytajcie tę książkę. Zapewniam, że do ostatniej strony będziecie czytać ją z zapartym tchem.
Muszę przyznać, że obawiałam się tej książki. W końcu jest to niemal 600 stron, które przypadło mi czytać. Co, jeśli akcja nie byłaby tak wartka jak tego oczekiwałam, a bohaterzy popijaliby herbatę przez 3 rozdziały? Na szczęście moje obawy były bezpodstawne, a książka wciągnęła mnie na tyle, że nawet na dzisiejszych jazdach nie myślałam o niczym innym, jak o dokończeniu w końcu lektury. :)


3 komentarze:

  1. Ja już dawno nie przeczytałam żadnej książki, że to aż wstyd się do tego przyznać ! :P

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz daje mi bardzo wiele radości! Dziękuję Ci! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...