piątek, 3 stycznia 2014

Księga kodów podświadomości - B. Pawlikowska

Jednym z moich świątecznych prezentów jest tytułowa książka. Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam i byłam dość zdziwiona, gdy to właśnie ją znalazłam pod swoją choinką, choć wnikanie w moją podświadomość okazało się dla mnie znacznie bardziej interesujące.


Beata Pawlikowska napisała serię książek W dżungli podświadomości, która ma zmienić nasz sposób myślenia i, co za tym idzie, życie. Moja książka nosi numerek II, co oznacza, że póki co ominęłam tylko jeden tom.

Książka napisana jest w bardzo pomysłowy sposób. Całość jest przejrzysta, opatrzona wieloma prostymi przykładami, a najważniejsze kwestię są w książce pogrubione. To dobre rozwiązanie ze względu na to, że można pogubić się w ilości treści, jakie zamieszczone są w lekturze.


Autorka powtarza, że wszystko, co robimy lub czujemy, kierowane jest przez podświadomość, która nauczyła się funkcjonować głównie w okresie naszego dzieciństwa i wiele z tych rzeczy, które owa podświadomość uznaje za logiczne tak naprawdę nie zgadza się już z tym, co musimy robić dziś, jako dorośli, by być szczęśliwymi ludźmi. Czy się zgadzam? Owszem! Choć nie ze wszystkim.

Gdy jednak wyłapuję jakąś sprzeczność, Pawlikowska podkreśla w książce, że to moja podświadomość w swój sposób zaczyna się buntować. Cóż, być może. Jednak owe sprzeczności nie wpływają na bardziej lub mniej szczęśliwy obraz mojego świata.

Bardzo podobał mi się przykład, w którym opisano to, jak działa podświadomość podczas diety, gdy chcemy zjeść np. ciastko. Świadomie mówimy sobie stanowcze "nie", ponieważ wiemy, że to źle wpłynie na nasze ciało. Poczujemy się wtedy zadowoleni, że nie zostaliśmy zniewoleni przez jedzenie, zapomnimy o tym na chwilę, po czym zaraz przypomnimy sobie, że musimy zabrać coś z szafki w kuchni. Co dzieje się dalej? Otwieramy szafkę, w której znajdują się nasze ciastka. Dociera do nas ich zapach i... po prostu je zjadamy.

Niesamowite, prawda?


Polecam Wam tę książkę. Być może wpłynie jakoś na Wasz sposób myślenia, choć nie ukrywam, że na mojego życia nie zmieniła spektakularnie. :)
Pozdrawiam serdecznie!


4 komentarze:

  1. Te książki były na mojej liście do Mikołaja i jestem ich bardzo ciekawa, w końcu może sama je sobie sprezentuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, polecam, bo przypuszczam, że niejednej osobie zmienią życie. :)

      Usuń
  2. Czytałam "w dżunglii...", teraz mam ochotę na "księgę kodów..." :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też powinnam przeczytać pierwszą część. :) Być może w najbliższej przyszłości mi się to uda. :)

      Usuń

Każdy komentarz daje mi bardzo wiele radości! Dziękuję Ci! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...