niedziela, 2 lutego 2014

Anita Shreve - Jedyne, czego pragnął

Anita Shreve to amerykańska pisarka, nauczycielka i dziennikarka. Spod jej pióra wyszło trzynaście bestsellerowych powieści, a na podstawie jednej z jej książek, powstał film Ruch oporu, którego nie miałam jeszcze przyjemności oglądać. A. Shreve aktualnie mieszka w Massachusetts. (źródło)


Narratorem książki jest mężczyzna, jadący pociągiem na pogrzeb swojej siostry, który w ciągu podróży spisuje wspomnienia swojego życia z Etną, jego ukochaną. Wspomnienia te raz na jakiś czas są przerywane, aby Nicholas miał czas, żeby wytłumaczyć się nam, czytelnikom, z niektórych decyzji, jakie podjął. A czasami naprawdę ma się z czego tłumaczyć, uwierzcie.


Akcja książki jest, wydaje mi się, bardzo spokojna. Być może jest to spowodowane tym, że są to jedynie wspomnienia. Niemniej jednak spokój, obsesja, dramatyzm powieści ujęty jest w tak spokojny i stonowany sposób, że nie sposób mu ulec.


Dawkowałam sobie tę książkę. Czytanie na jednym wdechu byłoby dla mnie zgubą i z pewnością zniszczyłoby jej urok.
Książka jest, przynajmniej dla mnie, absolutnie wyjątkowa. Opisuje inny rodzaj miłości, wręcz obsesyjny. Niesamowitym jest doznać poprzez literaturę takiego uczucia.

Polecam z całego serca. :)


8 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale już zapisałam na listę tych, które muszę koniecznie przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam,brzmi zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o niej ale niedługo szykuje mi się kilka dni wolnego więc chętnie się za nią rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam to zrobić, książka jest idealna na wolne, spokojne popołudnia czy wieczory. :)

      Usuń
  4. Nie czytałam, ale nie jestem pewna, czy lubię takiego rodzaju książki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, raczej nie każdemu przypadnie do gustu, jest dość specyficzna. Ale mnie urzekła. :)

      Usuń

Każdy komentarz daje mi bardzo wiele radości! Dziękuję Ci! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...